dieta3Pszenica była uprawiana już w starożytnym Egipcie, w tamtych czasach wypiekano z niej też chleb. Dziś jadamy ja pod różnymi postaciami, najczęściej, jako mąkę, z której mamy pieczywo. Ale przecież robi się z niej te makarony, kluski, pierogi i kasze manną. Ta ostania zależnie od gatunku pszenicy może być jasna lub nawet kremowa. Sprawdza się w obiadach i deserach. Coraz chętniej też sięgamy po orkisz że względu na coraz modniejszy zdrowy tryb życia. Jest to odmiana pszenicy najbardziej popularna w średniowieczu. Uprawia się ją obecnie w gospodarstwach ekologicznych na naszym kontynę cie. Bardzo dobrze smakuje na słodko z orzechami i makiem. Możemy te nabyć orkiszową mąkę, makaron i oczywiście coraz popularniejszy chleb orkiszowy. Jest też pszenica durum, to z niej są wyrabiane najsławniejsze włoskie makarony. Dzięki niemu makaron nie rozgotowuje się, ma piękny kolor i lepiej współgra z sosami. Ziarno pszenicy to przede wszystkim węglowodany. Produkty z tego zboża nie należą do najbardziej kalorycznych. Dostarcza ona też białka, witamin i małej ilości tłuszczu. Zawiera też oczywiście minerały takie jak żelazo czy fosfor. Nie możemy też zapomnieć o błonniku regulującym pracę jelit. Pamiętajmy też, że produkty z pełnego ziarna mają lepsza wartość odżywczą niż te zielone na pył. Produkty z takiej mali są zdrowsze, ale też ciężej strawne.