dieta serceWarto wiedzieć, o jakie produkty uzupełnić nasze codzienne posiłki by nasze serce było jak najzdrowsze. Same choroby serca to prawdziwa plaga obecnych lat.

Statystyki tylko to potwierdzają, ponieważ można z nich wyczytać, że co trzeci mężczyzna i co szósta kobieta ubierają z powodu chorób Seca. Najczęściej mamy odczynienia z miażdżycą tętnic, chorobą wieńcową, nadciśnieniem i zawałem. Ale są sposoby by ograniczyć to ryzyko. Najważniejsze by regularnie się ruszać i zdrowo odżywiać.Szczególną uwagę zwróćmy na składniki naszych potraw. Warto jeść produkty, które zawierają dużo błonnika. Jedną z jego zalet jest to, że utrudnia on wchłanianie złego cholesterolu. Dlatego w codziennym menu powinno się znajdować ciemne pieczywo, grube kasze, razowy makaron i brązowy ryż. Trzeba też każdego dnia zjadać pół kilograma warzyw i owoców. Warzywa i owoce są doskonałym źródłem beta-karotenu i witamin w tym C i E. Potrafią one przeciwdziałać miażdżycy.. Mają w sobie też kwas foliowy, który obniża cholesterol a potas reguluje ciśnienie tętnicze krwi. Warto też by w diecie było sporo nabiału. Zarówno mleko ja i jogurty naturalne czy też ser biały stanowią cenne źródło wapnia. Pierwiastek ten przyśpiesza przemianę materii, dzięki czemu łatwiej utrzymać prawidłową wagę. Nie trzeba jednak zbyt często sięgać po żółty ser, jest on, co prawda bardzo cennym źródłem wapnia jednak zawiera on dość dużo kalorii. Najlepiej jak by dwa razy na tydzień jeść na obiad ryby morskie. Dostarczą one kwasów omega-3 a one mają działanie przeciwzakrzepowe i obniżają ciśnienie krwi. Specjaliści twierdzą, że ważne jest też wypijanie, co najmniej dwóch litrów płynów dziennie. Najlepsza będzie niegazowana woda mineralna i herbata. Dzięki temu ograniczymy możliwości tworzenia się skrzepów. Nie nadzy pić za dużo gazowanych napojów słodzonych i kawy. Trzeba też ograniczyć spożycie wędlin, zawierają one dużo tłuszczu i soli. Jeśli jednak masz na nie dużą ochotę to staraj się wybierać te chude. Zrezygnować trzeba też ze słodyczy, słonych paluszków i orzeszków, krakersów one znacznie podwyższają cholesterol. Warto te każdego dnia ćwiczyć, spacerować lub przynajmniej chodzić po schodach. Ruch poprawia krążenie krwi w całym ciele tym samym miesień sercowy staje się lepiej dotleniony i trafia do niego więcej cennych substancji. W diecie powinna się znaleźć soia pozwoli to obniżyć cholesterol. Sięgaj też po orzechy, które chronią przed chorobą wieńcową i opóźniają proces starzenia się organizmu.